Thursday, July 30, 2009

CACA MERBA

Salam,

Quite sometimes kan tak post new entry.. Almaklumlah, lecturer yang sibuk (cewaah, padahal suka buat lecture notes last minutes, huhuhu). Today nyer story-mory carca -merba (vocab org utara yang bermaksud tidak teratur) just like the title of this entry.. Banyak sgt nak cerita, tu yang jd mcm ni tu..

Ok, lets start with last weekend outing. We went to Penang or more specific to Gurney Plaza for some shopping..Punyalah semangat nak p, sampai terlupa nk charge battery camera. Baru tangkap 2 gambar, battery pun kong.. So, tak dapatlah I kongsi all the excitement when we were there. Excitement?? As last entry, I kata I dah list a few things to shop tapi hasilnya I tak beli paper pun during that outing.Why?? Sebab lil Ammar dah pandai nk mintak dukung and tak mau dok dlm stroller dia.. Yg momma dia pula, punyalah bendul tak bawa carrier, so end-up terpaksa dukung dia along the way.. Tak mau tido pulak tu, bertuah2.. Nasib baik during dinner, lil Ammar tido and bolehlah I berjalan-jalan sikt and grabbed some vitamins.

Aiman and Ammar yang paling beruntung sbb, all the stuff we bought were for them. To papa, thank you for the treat.. Tapi sian dekat you sebab tak beli paper utk diri sendiri.. Lain kali shopping lain ek..(Bwk I tau, huhu)


Ni je gamba yang I sempat ambik, lepas tu terus kamera I gulap gulita..huhu


***********************************************


This week, again I had a tensed weekdays. Mana tak nya dengan class, tutorial and lab berjalan serentak.. So that I wish I could finish my class faster, which tak logiklah kan. Dah lah subject susah, so how fast you can speed during delivering your lecture? Sampai one of my student came to see me and said, "Puan, subjek puan ni susah lah. Tiap kali habis kelas, saya terasa ngap ngap kepala saya". That honest comment make me think; 1) am I a bad lecturer that hardly make my students understand my lecture? or 2) This subject is really tuff. I really hope that the answer is not no. 1, bcoz I've put so much efforts in each class of mine. I have tried to be the very best teacher but as always I cannot satisfied everyone. Another thing, this comment really boosted me to give even better.. InsyaAllah..

***********************************************


My lil Ammar had started his first meal yesterday, hooray!! Thanks to my friend; mommaholicseries for her last entry that shared the info about starting the solid food for bb.. So, once I read, i noticed that my lil Ammar is ready for his first runny meal, huhu.. So, i've bought the rice cereal yesterday and feed him. Alhamdullilah, dia makan tak hengat.. Ingatkan dah bagi makan kenyang-kenyang, malam boleh lah tido cepat.. Rupanya, sama gak.. While I tried very hard to make lil Ammar sleep, suddenly his brother, Aiman said "Mama, dia tak nak tido kot. Dia nak main ngan Aiman"... Nak tergelak pun ada.. He spoke like adult and sapa-sapa cakap banyak sikit or adviced him not to do things he will said, "hisyy, pok pek, pok pek".. Kelakar kan..?


Abang yang perasan kecik. He wanted to wear his brother top, so macam nilah hasilnya..huhu


***********************************************


Today, I just went back from the gurls day out with my collegues. We went for lunch treat (blanja diri sendiri slps penat bekerja) at Secret Recipe, Jitra. As usual lah kan, bila p dkt SR, tak boleh tidak mesti kena melawat boutique kesukaan I.. Bila dah melawat, ermmm, agak-agak apa yang terjadi..? Inilah hasilnya...


Huhu..tak hengat...

Some ole-ole for my hubby and kids

On da way balik, pening lak kepala.. Maybe sbb berpanas (as usual, Perlis punya sunny day is super duper hot) atau mungkin juga sebab memikirkan kekempisan walletku selepas membeli makcik-makcik di atas, huhuhu....

No comments:

Post a Comment