Wednesday, December 23, 2009

BUBUR ASSYURA

Assalamualaikum,

I think its not too late for me to wish all of you, Salam Maal Hijrah. This two weeks, sgt sibukkk k. With tons of works to be done before EAC accreditation and SIRIM audit including kerja-kerja terkejut-tergempaq yang diberi, memang pressure. Last week juga, me and my family, went back to Kemaman, Terengganu (my hubby's hometown) for my BIL's wedding. His bride mengingatkan I kepada kisah kami masa zaman bercinta dulu. Kenapa..? Sebabnya the bride look alike my hubby's 'teman tapi mesra' type of friend. Hihi, tidak perlulah dipanjangkan lagi. Paham-paham sendirilah yer,hihi.
Ok, back to the title, today at my faculty, we were having gotong royong and bubur assyura cooking. The ladies incharged cooking Assyura and guys incharged of gotong-royong and menyiang ikan keli. Lama tak gather dgn colleagues cam ni, asyik terperap je dkt bilik. Sesekali dpt sembang dgn depa, mmg best and the best part rasa diri sungguh ketinggalan, especially bab2 gossip ni... huhuhu. Ok, malas dh nk tulis lagi, layan those pics k.

Note: Tomorrow we are going to Penang. Hooray, its Y.E.S time.



Some of my colleagues preparing the ingredients



Di awalan, the ingredients are santan, tepung beras, jagung, garam n gula



Then, we insert al the kekacang(kacang merah, kacang tanah, kacang kuda, kacang hijau, sagu & jagung)



Selepas siap di masak

The guys were working on those kelis

No comments:

Post a Comment